Totalt antall sidevisninger

Sunn snacks?!






I går gjorde jeg en forsøk på å lage litt sunn snacks! Tok noen Pistasjenøtter, cashewnøtter, mandler og hasselnøtter som jeg så varmet i stekepannen sammen med olje og så avsluttet jeg med litt Maldon salt. Smaken var god, men ett spørsmål meldte seg: vil disse muggne/rottne fort på grunn av oljen?? Jeg valgte derfor å sette de en time i stekeovnen til tørking i tillegg - men funderer fortsatt på om de vil muggne fort. Kan noen hjelpe meg? Kanskje noen faktisk har en oppskrift på dette? HJELP!

1 kommentar:

Anonym sa...

Tror heller problemet blir at fetter harskner. Men dette kommer også ann på hva slags olje du brukte. Uansett type olje vil også fettet i nøttene harskne med tiden. Nøttene bør oppbevares svalt (8-12 grader) eller kjølig (0-4 grader), da holder de seg lenger:)
Det med muggdannelse i nøtter er jeg litt usikker på i forhold til hvor lenge de kan lagres... Kan prøve å finne det ut:) Kast sef nøtter som smaker/lukter vondt:)

Maren B :o)