Totalt antall sidevisninger

Gundersen og VM på ski


Gundersen for meg er et etternavn - og ikke noe annet en det! MEN, her om dagen lærte jeg at det også har med sport å gjøre! Ikke det at jeg er så sportsinterresert, men når VM programmet nå plutselig henger på kjøleskapsdøren så jeg Gundersen stod på programmet!!?? "Lørdag 25. februar: Kombinert Gundersen" Hæ, hva har kombinert med Gundersen å gjøre? Heter en av utøverene Gundersen? Trykkfeil i programmet? Eller har Mr M hadde manipulert programmet? Wiki ble "redningen":

Kombinert er en idrettsgren som er en kombinasjon av de nordiske grenene langrenn og skihopping, derfor omtalt som nordic combined på engelsk. Grenen har lange tradisjoner, ikke minst i Norge.
I kombinert er det ulike typer konkurransevarianter: Individuelt (Gundersen), sprint, fellesstart, lagkonkurranse og lagsprint. De viktigste konkurransene arrangeres av FIS.

Bokløvstilen er tross alt mer kjent, så Gundersen vil fortsatt være kun ett etternavn for meg! Og en ting helt til slutt: det er kun 8 dager igjen av VM nå! :-)

Ingen kommentarer: