Totalt antall sidevisninger

Two very different Islands


I det vi forlot Kreta etter en ukes ferie på fredag formiddag hadde jeg tenkt å blogge om ferien og legge ut masse bilder og minner. Det blir helt feil nå; for lite ante vi i det boingen 737 flyet satt hjulene på bakken, om hva som hadde skjedd i Oslo noen minutter tidligere. Jeg hørte ordet "eksplosjon" nevnt i det vi gikk igjennom tollen men reflekterte ikke noe mer over det før vi satte oss på shuttlebussen. Der satt nemlig to unge jenter og snakket i mobilen og sa ting som: "jada, vi har kommet oss unna terminalbygget" og "godt at vi alle er utenlands når sånne ting skjer". Da begynt jeg å ane at noe hadde skjedd. Vi hørte også ordene "eksplosjon" og "regjeringskvartalet" på radioen i bussen og da var jeg ikke lenger i tvil: noe helt utenom det vanlige hadde skjedd i Oslo! Jeg har vært ganske "klistret" til TV'en helt siden fredag kveld. Grusomme bilder. Grusomme historier. Mer enn dette klarer jeg ikke skrive om det som har skjedd, men jeg kondolerer til de som har mistet noen av sine.

Ingen kommentarer: