Totalt antall sidevisninger

Kjærringråd og selvmedisinering


Det nærmer seg sangoppdrag for meg igjen, og ikke minst er det snart øvelse til sangoppdrag, og da passer det jo veldig dårlig å være tett i nesa og hes som ei kråke!!
Tok meg derfor en tur på apoteket i dag på jakt etter eukalyptusolje. Fant oljen, men jeg kom også over noe annet som jeg faktisk aldri har sett før: Eukalyptushonning! Den skulle være bra for heshet og ved forkjølelse, så den ble med hjem i posen. Har allerede testet den ett par ganger, og det varmer godt nedover brystet og jeg tror jammen det løsner litt på stemmebåndene også. Senere i kveld skal stemmebåndene til pers over dampbad med eukalyptusolje. Det VET jeg at hjelper mot heshet for det har reddet mange sangoppdrag tidligere! Så, i tillegg til denne selvmedisineringen er det skjerf og ullsokker som står på planen de neste dagene. Bare å krysse fingrene for rask bedring!

Ingen kommentarer: