Totalt antall sidevisninger

Førerkort på postordre??


Jeg kjører rv 171 når jeg skal på jobb og langs store deler av denne veien er det mye elg. Nå har jeg riktignok sett veldig lite elg de 8 årene jeg har kjørt den veien, men jeg har nå 3 dager på 1 uke hatt helg både rett utenfor veibanen og midt i veibanen.

Den verste episoden hadde jeg i går: Jeg så en bil foran meg som hadde stoppet, og jeg tenke med en gang at den kan ha stoppet pga. elg, så jeg sakker med en gang ned farten - og helt rett - midt i veibanen står det to elg. Det kommer en bil i mot, og vedkommende i den bilen skjønte også at "ettersom det står to biler stille her bør jeg kanskje bremse ned for det kan være elg her". Langt verre var det med de to bilene som kom bak meg! Jeg hadde skrudd på varselblink'en så det burde være mulig å forstå at her burde de stoppe, men neida, begge bilene legger seg ut i venstre fil og manøvrerer seg i god fart mellom tre biler og to elg!!! Er det mulig?? Må legge til her at jeg la meg på hornet for å signalisere at "er dere HELT dust, det står to elg midt i veien og det lønner seg kanskje ikke å kjøre forbi"! Sånne folk skulle ikke hatt lappen!!

Ingen kommentarer: